واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

انهدام باند «سارقان میلیاردی» در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۴۰۳۳
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
انهدام باند «سارقان میلیاردی» در مشهد
اعضای یک باند طی عملیات‌های مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها نیز تعداد زیادی لوازم مسروقه منزل کشف شد.

سهیل دیبا | شهرآرانیوز؛ چندین نفر بودند، سر و صورتشان را چنان بسته بودند که فقط یک جفت چشم از لابه‌لای انبوه پارچه‌های بسته‌شده دور سرشان دیده می‌شد. یکی دو نفرشان قمه در دست داشتند و برق شمشیر یکی از متهمان هم جلب توجه می‌کرد. یکی دورتر ایستاده بود و یک خودرو سواری هم مقابل منزل، آن‌ها را پوشش می‌داد تا در صورت درگیری وارد عمل شوند.

متهمان با شگردی مکارانه قفل در ورودی خانه را تخریب کردند. از حرکت‌هایشان مشخص بود که خودشان را برای هر سناریویی آماده کرده‌اند و از ضرب‌وشتم هم ابایی ندارند، اما شانس با صاحب‌خانه یار بود که در آن ساعت در خانه‌اش نبود. لحظاتی بعد متهمان بدون هراس از اینکه دوربین مداربسته تمام عملیات سیاه آن‌ها را ضبط می‌کند، انبوهی از وسایل گران‌بها را به خودرویشان منتقل کرده و متواری شدند. کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد برای یافتن یک سرنخ حتی کوچک، ده‌ها بار فیلم دوربین مداربسته را جلو و عقب کردند تا اینکه توانستند سرنخ مهمی کشف کنند که منجر به انهدام باند «سارقان میلیاردی» منازل مشهدی‌ها شد.

چندین سرقت از منازل مسکونی در جنوب مشهد، پلیس را با یک پرونده سریالی روبه‌رو کرد. در بررسی یکی از سرقت‌ها که در خیابان خاقانی رخ داده بود، مشخص شد که سارقان مقادیری طلا، جواهر و سکه، دو دستگاه تلویزیون ال‌سی‌دی، کنسول بازی و یک دستگاه گوشی تلفن همراه را به ارزش ۳ میلیارد ریال سرقت کرده و با یک دستگاه پژو ۴۰۵ پلاک‌مخدوش از محل متواری شده‌اند.
کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد پس از اثر‌برداری دقیق محل‌های جرم و بازبینی دوربین‌های مداربسته، تحقیقات فنی را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

مأموران توانستند یکی از اعضای این باند را که فردی سابقه‌دار است شناسایی کنند و با یک‌سری تحقیقات گسترده میدانی و رصد‌های اطلاعاتی، مخفیگاهش را در محدوده بولوار توس شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود و قصد به انحراف‌کشیدن روند رسیدگی پرونده را داشت، اما در بازجویی‌های علمی پلیس و مستندات کشف‌شده از مخفیگاهش، سرانجام لب به اعتراف گشود و به سرقت با همدستی چهار مرد و یک زن اعتراف کرد.

با اطلاعات به‌دست آمده، پنج عضو دیگر این باند طی عملیات‌های مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها نیز تعداد زیادی لوازم مسروقه منزل کشف شد.

با توجه به مستندات کشف شده از سارقان در محدوده‌های جرم و لوازم مسروقه کشف شده از مخفیگاهشان، در چند مرحله بازجویی تخصصی کارآگاهان، اعضای این باند حرفه‌ای به سرقت ۱۷‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لوازم باارزش از پنج آپارتمان در محدوده جنوب شهر مشهد و فروش اموال مسروقه به دو مال‌خر اعتراف کردند که با اطلاعات به دست آمده، مال‌خران نیز دستگیر شدند و بخشی از لوازم مسروقه از مخفیگاهشان کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->